Запрошую на мій блог дбайливих батьків і творчих педагогів! Гості блогу познайомляться з моїми родзинками. Дізнаються актуальні новини нашого садочка та групи "Гномик". Побачать цікаві моменти з життя дітей.

Гурткова робота


Програма гуртка  «Стежинками здоров’я»

з формування  основ культури здоров’я та здоровязбережувальної компетентності дітей старшого віку.



Вступ
  Концепція неперервної валеологічної освіти є складовою загальної державної національної програми «Освіта», яка спрямована на формування здорового способу життя, бережливого ставлення кожної дитини до власного здоров’я  як найвищої людської цінності .
 Найбільша цінність людини – це здоров’я. З давніх-давен  відоме гасло: «Твоє здоров’я – в твоїх руках». Але для того, щоб навчитися берегти здоров’я , треба багато знати про самих себе , про стан свого організму.
Це питання вивчає наука валеологія . Вона висвітлює  всі фактори, що впливають на здоров’я: біологічні, екологічні, соціальні та етнічні .
 Здоров’я, за визначенням Всесвітньої організації охорони здоров’я - це не лише відсутність хвороб чи фізичних вад, але й стан повного фізичного, психічного і соціального задоволення. Здоров’я тісно пов’язане з поняттям «норма», або таким станом організму, відхилення від якого є хворобою. Медицина вважає нормою середньомісячні показники стану здорової людини Поняття  норми змінюється з розвитком і досягненнями медичної та біологічної наук. Якщо відхилення від норми не загрожує працездатності та не позначається на самопочутті людини, її відносять до категорії  «практично здорова людина». Але це не означає, що в такої людини немає прихованих хвороб .
Формування, збереження й зміцнення здоров’я дітей та дорослих громадян України – одна з актуальних проблем нашого суспільства. Розбудова держави , її подальший розвиток прямо залежить від здоров’я населення, від збільшення кількості здорових, міцних, сильних тілом і духом людей.
У дошкільному віці слід закладати фундамент знань про основи здоров’я, прищеплювати гігієнічні навички і вміння.


Пояснювальна записка
         Поштовхом до вивчення проблеми формування основ здорового способу життя є негативна динаміка захворюваності дітей за результатами профілактичних медичних обстежень, а також розповсюдженість шкідливих звичок серед молоді та батьків, що обумовлює актуальність зміщення акцентів роботи дошкільного навчального закладу у бік спостереження за особистісним розвитком дитини та її свідомим ставленням до свого здоров’я, його збереженням і зміцненням, формуванням основ здорового способу життя.
     За результатами анкетування педагогів та батьків, більш ніж 80% визначили першочерговим завданням збереження та зміцнення здоров’я дитини, оздоровлення способу життя.
  Враховуючи багатосистемність, різноманітну та розвивальну спрямованість цього питання, було створено гурток «Стежинками здоров’я».


Основне призначення програми:

Програма «Стежинками здоров’я» розроблена відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти, на основі чинних програм та парціальної програми «Про себе треба знати, про себе треба дбати» Л.Лохвицької, для організації гурткової роботи з дітьми 6 –го року життя у дошкільному навчальному закладі.     

Загальна характеристика програми


програма розрахована на 7 місяців навчання дітей 6 –го року життя;
    - програма містить теоретичні та практичні заняття;
    - форми підсумкової роботи – свята та розваги;
    - інтегрується за розділами: фізичний, соціально моральний, емоційно – ціннісний, художньо – естетичний, пізнавальний, мовленнєвий та креативний.

Спрямування діяльності:   

пізнавально – оздоровче

Принципи роботи за програмою:

           ·       відповідність завданням освіти і виховання дітей дошкільного віку;
·        збереження фізичного та психічного здоров’я дитини;
·        систематичність;
·        послідовність;
·        доступність;
·        інтеграція;
·        особистісна орієнтація;
·        урахування індивідуальних особливостей дітей;
·        активність особистості (теоретичні знання закріплюються в практичній діяльності)

Особливості організації роботи

Заняття гуртка проводять 1 раз на тиждень о другій половині дня. 

Наповнюваність групи: 12 дітей.                                                                                                                                                      
Вік дітей: 5 – 6 років.  
                                                                                                                                                                                                          Тривалість заняття: 25 – 30 хвилин.

Методи та прийоми організації роботи

Наочні методи:
     робота з ілюстративним матеріалом;
     спостереження

Словесні методи:
      вказівки;
      використання художнього слова;
      бесіди;
      розповіді

Практично - ігрові методи:

          валеохвилинки;
          досліди; 
          вправляння в догляді за своїм тілом;
          дидактичні ігри та вправи

Мета та завдання програми:

Мета:   формування  у дітей основ культури здоров’я та здоров’язбережувальної компетентності. Виховання творчої, соціально-адаптованої, компетентної, фізично, психічно, духовно здорової  особистості.

Завдання: 
  • забезпечення охорони життя і зміцнення здоров'я;
  • формування у дітей уявлення  про будову тіла, призначення та дію органів;
  • виховання навичок громадської та особистої гігієни
  • формування уявлень про ознаки здоров’я і хвороби та шляхи запобігання; 
  • культивування бажання до загартовування вдома та в     д/з;          
  • підвищення рівня опірності дитячого організму до впливу несприятливих чинників навколишнього середовища;
  • пояснення закономірності вікових змін в організмі, його розвитку, впливу різних чинників на тривалість та якість життя;
  • формування навичок життєдіяльності за природними ритмами та основ культури поведінки;
  • ознайомлення з помічниками та друзями здоров’я – природними і соціальними чинниками, які допомагають, а які можуть і зашкодити здоров’ю та життю;
  • формування позитивних емоцій, почуттів;
  • ознайомлення зі значенням здорового способу життя та формування поведінкових реакцій, спрямованих на безпечне поводження у навколишньому.

Очікувані результати

Реалізація програми «Стежинками здоров’я» сприятиме впливу на всебічний розвиток особистості.

Основні показники компетентності дітей


     визначає і правильно називає частини тіла, їх елементарні функціональні можливості;   

    - розуміє значення і властивості шкіри;  

    - розрізняє ознаки здоров’я і хвороби, застерігається від різних її проявів;   

    - описує фізичний біль чи відчуття дискомфорту; 

    передбачає та усвідомлює наслідки власної необережності (під час травматизму);       
                                                                  
    знає про вплив природних чинників на стан здоров’я організму та розуміє, що є шкідливим та корисним; 

    - знає, що розвиток людського тіла залежить від повноцінного харчування, відрізняє корисну їжу від шкідливої;  
                                                                              
    усвідомлює, для чого треба жити за розпорядком дня;  

    - застосовує знання та досвід у різних осередках діяльності, які обирає за власним бажанням (наприклад, у грі «Поліклініка» відтворює візит до лікаря);   

     - обстежує медичні інструменти, творчо переносить їх у гру;    

    - виконує різні вправи пов’язані з загартуванням.

Методичне забезпечення гурткової робот

  • парціальна програма ;
  • дидактичні ігри з культури здоров’я
  • демонстраційний матеріал: «Органи та системи»;  
  • наочні посібники;                                                 
  • картотека дослідів з культури здоров’я;       
  • картотека комплексів вправ з  імунної гімнастики;
  • картотека комплексів вправ  з зорової гімнастики;
  • картотека комплексів вправ з дихальної гімнастики;
  • картотека комплексів вправ з су – джок кульками;
  • картотека комплексів вправ з психогімнастики
  • картотека комплексів вправ з гімнастики Мудри
  • картотека комплексів вправ з пальчикової гімнастики

Форми взаємодії з батьками:


  • бібліотека методичної та художньої літератури з культури здоров’я;
  • свята та розваги;
  • консультації за темою «Формування ціннісного відношення до здоров'я у дошкільників»;
  • відкритий перегляд занять гуртка батьками.



 План роботи гуртка на 2017 – 2018 навчальний рік

   з/р
                                                               Тема
Кількість годин
Дата проведення

1.

Знайомство дітей з гуртком. Діагностика.

1

вересень

2.

«Будова тіла людини»

2

жовтень

3.

«Наші руки»

2

листопад

4.

«Будова та функції шкіри»

2

грудень

5.

«Орган зору – очі»

2

січень

6.

«Орган слуху – вухо»

2

лютий

7.

«Ніс, органи дихання»

2

березень

8.

«Зуби, рот»

2

квітень

9.

«Наше здоров’я в наших руках»

2

травень


План роботи гуртка на вересень
Тема: «Діагностика. Знайомство дітей з гуртком.»

                               Дата проведення
                                                                
Зміст роботи
                                                                Завдання
                                       Обладнання та матеріали


20.09. - 21.09.
Діагностика
       - електронна дидактична гра «Обери правильну відповідь»;
       - вирішення проблемних ситуацій

Виявити рівень знань з  питань здорового способу життя, про будову тіла, про його призначення, індивідуальні здібності.  Розвивати пам'ять, мислення.Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.

       мультимедійний проектор;
        д/г «Обери правильну відповідь»
        ілюстрації


27.09. - 28.09.

Ознайомлення з роботою гуртка
      -  огляд валеологічного куточка;
      - перегляд презентації «Секрети здоров’я»
Ознайомити дітей з куточком здоров’я, закріпити назви обладнання куточка, його призначення. Активізувати пізнавальну діяльність дітей через створення проблемних ситуацій, постановку пошукових запитань. Розвивати допитливість дітей, кругозір, вміти робити висновки. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
        іграшка лялька Оленка


План роботи гуртка на жовтень
Тема: «Тіло людини»

Дата проведення
                 Тема та зміст роботи
Завдання
Обладнання та матеріали

04.10 - 05.10.
 «Моє тіло»
      -  розповідь «З чого складається тіло людини»
      -  дослід «Виконання завдань з виключенням дії різних частин тіла»
      - читання вірша О.Олеся «У нашого хлопятоньки»
Закріпити знання дітей про частини тіла людини; уточнити назви окремих частин тіла; виявити функціональне значення частин тіла. Розвивати допитливість дітей, кругозір, вміти робити висновки. Виховувати почуття гордості, що «Я - людина»
-          скелет Артем
         ілюстрації частин тіла;
         вірш

11.10 - 12.10.
«У світі дитячих хвороб»
      -  бесіда «Як поводитися під час хвороби?»;
      - д/г «Лялька захворіла»;
      - валеохвилинка «Зелені лікарі» (фітотерапія)                                       
Уточнити знання дітей про різні стани організму: станом здоров’я і хвороби; розповісти про існування суто дитячих хвороб і засоби запобігання їм. Розвивати мислення, пам'ять. Виховувати уважне ставлення до хворих.
       лялька;
        аптечка;
       сушені лікарські рослини

18.10. - 19.10.     
«Про волосся і гребінець»
      - перегляд презентації «Волосся і догляд за ними»;
      - розгляд волосини у мікроскоп;
      - валеохвилинка «Рослини для миття волосся»;
      - малювання людей з різним типом волосся
                                             
Розкрити дітям історичну необхідність наявності у людини волосся, ознайомити з будовою волосини; навчити правилам догляду за волоссям. Розвивати мислення. Виховувати культурно-гігієнічні навички у дітей.
       мікроскоп;
       ілюстрації лікарських рослин;
       олівці;
       папір

27.10.- 28.10.

Розвага «Пригоди Розваляйка»
Уточнити уявлення дітей про будову тіла, розширити знання про зв'язок між гарним самопочуттям та фізичними вправами. Розвивати бажання виконувати регулярно ранкову гімнастику. Виховувати естетичний смак.
       силуетне зображення людини


План роботи гуртка на листопад

Тема: «Будова та функції шкіри»

Дата проведення
Зміст роботи
Завдання


Обладнання та матеріали

01.11. - 02.11.
«Яка наша шкіра?»
       -  розповідь про шкіру;
       - дослід «Ми детективи»;
       - валеохвилинка «Шкіра може розтягуватися, як це зручно»

Розширити знання дітей про шкіру як захисний орган тіла, познайомити з зовнішнім виглядом шкіри. Розвивати мислення. Виховувати інтерес до свого тіла.
збільшувальне скло;             тальк;                                     чорний папір;                       скотч;                                   
 ілюстрації


08.11. - 09.11.
«Що вміє наша шкіра?»
      -  бесіда «Шкіра наша помічниця»;
      -  дослід «визначення функцій шкіри;
        д/вправа «Упізнай на дотик»;
-          валеохвилинка «Сигнали шкіри»

Розширити знання дітей про функцій шкіри; дати поняття про наявність на шкірі, умовних точок, що посилають у мозок сигнали та захищають організм. Розвивати допитливість. Виховувати дбайливе ставлення здоров’я.
дзеркало;                              гаряча праска;                       лід;                                         голка;                                     різні за структурою предмети


15.11. - 16.11.
«Шкіра любить бути чистенькою»

-          бесіда «Мікроби навколо нас», знайомство з професією дерматолога;
-          валеохвилинка «Правила догляду за шкірою»;

Розповісти дітям про необхідність дотримання чистоти шкіри; познайомити  з професією дерматолога, змістом його роботи. Розвивати бажання самостійно виконувати правила особистої гігієни. Виховувати турботливе ставлення до своєї шкіри.
збільшувальне скло;             мікроскоп;                             брудні предмети;               рушник;                             мило


22.11. - 23.11.
«Захворювання шкіри»
-          бесіда «Хвороби шкіри»
-          валеохвилинка «Перша допомога при пошкоджені шкіри»
-          д/г «Трави, що лікують шкіру»

Ознайомити дітей із захворюваннями шкіри, засобами боротьби з ними. Повторити правила догляду за шкірою. Розвивати кругозір. Виховувати турботливе ставлення до своєї шкіри.
 картинки                               овочі, фрукти
                                 

29.11. - 30.11.

Розвага «Чистота – запорука здоров’я»
Закріпити навички догляду за чистотою тіла. Розвивати мислення, творчість. Виховувати бажання щодня виконувати гігієнічні процедури.
мило;                                    зубна щітка;                          гребінець;                             черевики;                             крейда



План роботи гуртка на грудень

Тема: «Наші руки»


Дата проведення
Зміст роботи
Завдання
     Обладнання та матеріали


06.12. - 07.12.
«Які наші руки?»
-          відгадування загадки про руки;
-          бесіда «Руки людини»;
-          д/г «Ручка права, ручка ліва»;
-          валеохвилинка «Як називаються наші пальчики?»

Закріпити знання дітей про руки як невід’ємну частину людського організму; ознайомити дітей з будовою руки; спонукати дітей до заучування назв пальців. Розвивати допитливість дітей, кругозір, вміти робити висновки. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
-          скелет Артем;
-          ілюстрації рук

13.12. - 14.12.
«Що вміють наші руки?»
-          опис картинок на яких зображено дії людей;
-          д/г «Що вміють наші руки?»;
-          роздуми дітей «Як треба берегти свої руки?;
-          р/г «Повтори за схемою»;
-          масаж рук су- джок кульками
Ознайомити дітей зі значенням рук у житті людини; закріпити знання про користь фізичних вправ. Розвивати мислення, пам'ять. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
-          картки – схеми з різним положенням рук;
-          м’ячики су - джок

20.12. - 21.12.
«Той не хворіє, хто руки чисто миє»

-          розповідь «Що таке мікроби»;
-          дослід «Миття рук з милом і без мила»;
-          вивчення прислів’їв про чистоту;
-          д/г «Предмети гігієни»


Ознайомити дітей з правилами догляду за руками, роз’яснити необхідність виховання культурно – гігієнічних навичок; дати дітям поняття, що людина може захворіти через брудні руки. Розвивати уміння робити висновки. Виховувати охайність.

-          рушник, мило;
-          2 миски з водою;
-          картинки до д/г

27.12.- 28.12.

Розвага «М’ячик – наш веселий друг»
Створити умови для оволодіння дітьми технікою спортивних вправ. Розвивати спритність, гнучкість, вміння керувати своїм тілом. Виховувати позитивне ставлення до здорового способу життя.

-          м’ячі,
-          баскетбольні кошики


Немає коментарів: