Запрошую на мій блог дбайливих батьків і творчих педагогів! Гості блогу познайомляться з моїми родзинками. Дізнаються актуальні новини нашого садочка та групи "Гномик". Побачать цікаві моменти з життя дітей.

Дидактичні ігри


                Дидактична гра – це ігрова діяльність, у якій  діти діють за певними правилами використовують набуті знання. Вона дає змогу створювати умови для різнобічного застосування цих знань, активізації розумової діяльності дітей і при цьому залишається для них цікавою і близькою грою.




Дидактичні ігри з культури здоров'я


Д/г "Вітамінний потяг"

Мета:
закріпити назви та характерні ознаки овочі та фруктів, підвести до розумінні, що вживання їх необхідне для здоров’я, вчити поділяти овочі і фрукти на групи на групи за наявністю в них вітамінів.                                                                                Розвивати спостережливість, уважність, уміння висловлювати власну думку.                    
Виховувати культуру правильного харчування, дбайливого ставлення до їжі.


Ігровий матеріал:                                     
потяг, 3 вагони з позначками А, В, С, картинки з зображенням овочів і фруктів у складі, яких є ці вітаміни.
Хід гри:
Варіант 1:  вихователь пропонує дітям взяти картинку, ту що сподобалась з овочем чи фруктом. Діти по черзі розповідають, що вони знають про нього, називають, який вітамін присутній і встановлюють картинку у вагон з відповідною позначкою вітаміну А, В або С.
Варіант 2: дитині зав’язують очі і пропонують скуштувати шматочок овоча або фрукта. Дитина повинна за смаком впізнати, знайти картинку і розташувати її у відповідний вагон. (якщо не має можливості використовувати свіжі овочі і фрукти, можна загадувати загадки та читати вірші).



Д/г "Чарівні замки"


Мета:
Показати дітям значення добрих рис характеру та добрих вчинків для життя і здоровя людей на прикладі казкових героїв, закріпити вміння за допомогою дотику впізнавати різні матеріали. Розвивати вміння аргументувати свою думку.    
Виховувати бажання бути добрим. 
Ігровий матеріал:                                                                                                                              два замки – один темний, другий – яскравий, картки з зображенням з одного боку казкових героїв, а з другого – з нанесенням різного матеріалу. 


Хід гри:
На казковій галявині розташовані два замки. Один – веселий в ньому живуть добрі казкові герої. Другий – похмурий, темний. Тут живуть злі казкові герої.                                   Вихователь повідомляє дітям, що зла чаклунка зачаклувала  казкових героїв. Ми повинні розчаклувати їх .                                                                                                                                                        На столі розкладені накриті картки. На картках з одного боку зображення казкових героїв, з другого – наклеєно різноманітний матеріал. Діти, не дивлячись, торкаються під тканиною однієї з карток, розповідають, яка вона на дотик, відгадують кого з казкових героїв зачаклувала зла чаклунка і пояснюють, чому вони так вважають. Визначивши казкового персонажа, дитина підходить з карткою до одного з замків, визначає в якому замку має жити той, чи інший персонаж. «Наприклад: на дотик картка холодна, гладенька (срібна фольга). Це Снігова Королева, бо вона холодна , зла. Має жити у темному замку.»



Д/г "Готуємо кашу"


Мета:
сформувати у дітей уявлення про кашу як обов'язковий компонент в щоденному меню.
Розвивати знання дітей про здорове правильне харчування. Виховувати почуття вдячності.
Ігровий матеріал:
4 картки - частини рецепту "Готуємо кашу", фігура кухаря, 3-4 мішечка з різними крупами.
Хід гри:
Перед грою проводиться бесіда про корисні властивості різних каш. Перед тим , як приготувати кашу , вихователь пропонує згадати як кипить каша.
Дихальна гімнастика " Каша кипить "
Діти сідають на стілець : одну руку кладуть на живіт , іншу на груди. На вдиху набирають повітря в грудну клітку ( вдих) і втягують живіт і голосно вимовляють "ф - ф - ф - ф " ( 4р. ) 
Далі педагог викладає в довільному порядку - частини рецепту каші . Діти розглядають їх і розкладають в правильній послідовності: «Спочатку треба закип'ятити молоко. Потім насипати крупи. Після цього потрібно варити кашу , помішуючи ложкою. Коли каша звариться можна розкласти по тарілках і додати масло»
Потім вихователь пропонує визначити, з якої крупи можна приготувати кашу. Пропонує дітям на дотик визначити яка крупа в мішечку.




Д/г "Квітка здоров'я"


Мета:
дати знання про складові здорового способу життя та їх значення для здоровя: користь праці, рухів, харчування, природи, злагоди в родині.                                                                Розвивати уміння висловлювати власну думку.                                                                            
Виховувати дбайливе ставлення до свого здоровя



Ігровий матеріал:
квітка на пелюстках якої намальовані чинники здоровя.

Хід гри:
дитина обирає пелюстку за бажанням, на зворотній стороні якої намальована певна складова здорового способу життя, називає і пояснює її вплив на здоровя.




Д/г "Меню для казкових героїв"


Мета:
закріпити знання та уявлення дітей про корисні продукти харчування, їх оздоровчий вплив на органи і системи людини. Розвивати мовлення, мислення дитини. Виховувати бажання надавати допомогу іншим.

Ігровий матеріал:
площинна постать кухаря, картки із зображенням казкових героїв, набір карток із зображенням продуктів харчування.


 Хід гри:
1.Педагог пропонує дітям допомогти кухареві скласти меню для казкових героїв, які приходять до нього в гості по черзі.
Приклад міркувань дітей:
«Дюймовочка - дуже маленька дівчинка, щоб підрости, їй потрібно їсти більше таких продуктів як морква, зелень, цибуля, крупи, чорний хліб, сирі овочі і фрукти»                                                                                                                                                                                           Потім педагог пропонує дітям розглянути групу продуктів, яка  утворилася з Дюймовочкою і скласти меню , тобто  назвати страви, які можна приготувати використовуючи наявні продукти. 
                                                                                                                                                      Наприклад:
«На сніданок можна приготувати гречану кашу. На обід - суп, додавши в нього моркву, цибулю, зелень, і не забути подати до супу хліб. Увечері можна потушкувати овочі, а з фруктів зварити компот»

2. Наступний гість кухаря Кролик із казки про Вінні - Пуха. Діти підбирають продукти для зору: морква, горох, гарбуз, абрикос, сир, чорниця. І відповідно за продуктами харчування складають меню.

 3.Так само діти підбирають продукти харчування та складають меню для наступних казкових героїв:
 - Іллі Муромцю - необхідні продукти для зміцнення м'язів : молоко , сир , кефір , риба , зелень, крупи.

- Василині Прекрасній - продукти , які зміцнюють нігті, волосся , корисні продукти для шкіри.
- Лускунчикові меню для зміцнення зубів.

- Незнайкові - продукти , які називають " їжею для розуму" .

- Відкрити таємницю Чахлика Невмирущого, що треба йому їсти, щоб його скелет був міцним? 
Наприкінці гри вихователь звертає увагу дітей на те , що продукти , які вони вибирали для різних казкових героїв , часто збігалися. Наприклад , молочні продукти корисні і для зміцнення скелета, і для м’язів, і для краси, а ягоди, фрукти та овочі потрібні всім казковим героям . Тому, щоб бути сильними, розумними, красивими, а найголовніше - здоровими, потрібно їсти різноманітну їжу, але обов'язково корисну .




Д/г "Азбука настрою"


Мета:
закріпити уміння дітей називати емоційний стан людей, його вплив на здоров’я.  Розвивати мовлення, мислення.  Виховувати бажання мати завжди гарний настрій. 


Ігровий матеріал: зображення різного настрою.

Хід гри:


діти роздивляються картинки, характеризуючи певний настрій із точки зору його впливу на здоров’я, аргументуючи свою думку.



















   



                        
                   





Немає коментарів: